CLASSROOM ENGLISH
인사하기 |
Hello, everyone. |
여러분, 안녕하세요? |
How are you today? |
오늘 기분이 어때요? | |
How's the weather? |
날씨가 어떤가요? | |
복습하기 |
Let's review the last lesson. |
지난시간 내용을 복습해봅시다. |
Who can remember what we did? |
우리가 무얼 배웠는지 누가 아세요? | |
Last time we studied 'Colors.' |
지난번에는 '색깔'에 대해 공부했어요. | |
수업시작 |
Now, let's begin today's lesson. |
자, 오늘 수업을 시작합시다. |
Are you ready? |
준비됐나요? | |
Open your books at page 10. |
10쪽을 펴세요. | |
Let's look at the picture on page 12. |
12쪽에 있는 그림을 봅시다. | |
Can you guess what we will learn? |
무엇을 배울지 추측해보세요. | |
주의집중 |
Pay attention, please |
주목해 보세요. |
Look at me. |
나를 보세요. | |
Clap your hands two times. |
박수를 두 번 치세요. | |
Put your hands on your knees. |
손을 무릎 위에 놓으세요. | |
Listen to what I'm saying. |
내 말을 잘 들으세요. | |
질문과 대답 |
Let me ask you a question. |
질문 하겠어요. |
If you know the answer, put your hands up. |
답을 알면 손을 드세요. | |
More loudly, please. |
더 크게 말하세요. | |
Let's say it together. |
모두 같이 말해 봅시다. | |
Who is the next one to try? |
그 다음 해 볼 사람, 누구지요? | |
이해 확인하기 |
Do you understand? |
이해되나요? |
Is everything clear? |
확실하게 이해되었어요? | |
Can you explain it? |
설명할 수 있겠어요? | |
When I speak in Korean, you speak in English. |
내가 한국말로 하면 여러분은 영어로 말하세요. | |
How do you say that in English? |
그것을 영어로 어떻게 말하나요? | |
칭찬 격려하기 |
Very good. |
잘했어요. |
Good job. |
정말 잘 했어요. | |
That's a good idea. |
좋은 생각이네요. | |
Give OO a big hand. |
OO에게 큰 박수를 부탁해요. | |
Try it again. |
다시 한번 해봐요. | |
Go on. And have a try. |
계속해서 더 해 봐요. | |
That's right. |
맞았어요. | |
말하기 지도 |
Speak up. |
크게 말해보세요. |
Repeat after me. |
따라하세요. | |
Listen and repeat. |
듣고 따라하세요. |
name :
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
name : 박영희
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
name : 안슬기
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
name : 유권희
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
name : 윤이지
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
name : 이경민
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
name : 이경탁
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
name : 이병기
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
name : 이수경
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
name : 이종영
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
name : 이홍은
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
name : 전유리
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
name : 정희수
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
name : 채인석
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
name : 홍정의
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
name : 황희지
노래하기 |
Let's sing / chant. |
노래/챈트를 해 봅시다. |
Let's listen to the song first. |
먼저 노래를 들어보세요. | |
Let's hum. |
허밍으로 해봅시다. | |
Let's sing one part at a time. |
한 소절씩 불러봅시다. | |
Sing the whole song with motion. |
전체노래를 율동을 하며 불러봅시다. | |
그림 그리기 |
Let's draw some pictures. |
그림을 몇 가지 그려봅시다. |
Take out your colored pencils. |
색연필을 꺼내세요. | |
Draw a house |
집을 그리세요. | |
Color the house green. |
집을 녹색으로 색칠하세요. | |
게임하기 |
Let's play a game. |
게임을 합시다. |
I'll tell you how to play. |
게임방법을 설명해 줄게요. | |
Get into two teams (of four). |
(4명씩) 두 팀으로 만들어 보세요. | |
These two rows are “Team A”, and the others are “Team B.” |
이쪽 2줄은 A팀이고 다른 줄은 B팀입니다. | |
Team A gets one point. |
A팀이 1점을 얻었어요. | |
It's your turn. |
네가 할 차례야. | |
Team A is winner. |
A팀이 이겼습니다. | |
역할극 |
Let's a role play. |
역할극을 합시다. |
Role-play with your partner. |
짝과 함께 역할극을 해보세요. | |
Who wants to be Alice? |
누가 엘리스 역할을 하고 싶어요? | |
Switch your roles. |
역할을 바꿔보세요. | |
Are you ready? Here we go. |
준비됐어요? 자 시작. | |
시범 보이기 |
Do it like this. |
이렇게 해보세요. |
Watch me first. |
먼저 나를 보세요. | |
Don't do it that way. |
그렇게 하지마세요. | |
TPR |
Clap your hands. |
손뼉을 치세요. |
Point to the chair. |
의자를 가리키세요 | |
Touch your head. |
머리를 짚으세요. | |
Pick up the pencil. |
연필을 집으세요. | |
Close your eyes. |
눈을 감으세요. | |
Open your mouth. |
입을 벌리세요. | |
Come up to me. |
나에게 가까이 오세요. | |
숙제내기 |
Memorize this dialogue. |
이 대화를 외우세요. |
Practice this dialogue ten times. |
이 대화를 10번 연습하세요 | |
This is your homework for today. |
이것이 오늘 숙제입니다. | |
수업 마치기 |
Time is up. |
시간이 다 끝났습니다. |
That's all for this time. |
이번 시간엔 이것으로 마치겠습니다. | |
You did a good job. |
오늘 공부 잘 했습니다. |
'교과밭 > 음 악' 카테고리의 다른 글
영어속담 172개 (0) | 2009.12.11 |
---|---|
교실영어 기본 문형 (0) | 2009.12.11 |
[스크랩] 영어 1, 2, 3 단계 동화책 음성 플래시 44가지 모음 (0) | 2009.08.20 |
[스크랩] 영어단어공부<대학생용> (0) | 2009.06.07 |
[스크랩] 깜박이 ~ 영어단어공부[TOFEL] (0) | 2009.06.02 |